maandag 5 september 2011

A H T F , Snap je het nog ?



AHTF staat voor Aangepaste Halve Tegendraadse Fortentocht , Deze rit was door Elmi opgezet voor de teruggekeerde Roam Gangers om weer een beetje in het ritme te komen , nu , dat is goed gelukt.
Alleen was er maar 1 Roamganger maar dat maakt niet uit.
Voor mij zou het een record worden want de tocht was ongeveer 100 km en de start was voor mij in Muiden bij de Maxis dus daar moest ik eerst heen dat is enkele reis 23 km en nog terug dus 46 km heen en terug plus 100 Km van de rit , kom ik uit op 146 Km , YEAH , nog nooit gefietst zo een afstand.
Een mooie rit , gezellig en er kwamen nog meer momenten van Yeah , zoals Pompoen eten en Mozzarella kaas , beide nog nooit gegeten , heerlijk.
Mede rijders waren Elmi met de Quest,Victor met de M5,Jules en Elly met de carbon Questen Rob en Marjolein op hun nieuwe RAR Tandem en Mark Jan op zijn Fujin en natuurlijk ondergetekende met de Mango+.
Jules had 1 keer de ketting eraf en werd daar mee gepest door Elly maar pas op Elly , wie pest zal.....vul maar aan.
Tijdens de koffiestop bij restaurant de Tafelberg ergens in de buurt van Huizen ofzo , kregen de mensen die thee hadden besteld alleen Heet water en de theezakjes bleven weg , gelukkig had Elly theezakjes mee en hebben we deze genuttigd en bij afrekenen stond na melden van dit ongemak de thee ook niet op de rekening.
Na de maaltijd bij Marjolein ben ik met Elmi en Victor een stuk naar huis gereden tot Victor af sloeg en toen met Elmi verder langs het Amsterdam rijnkanaal een heerlijk lang recht stuk.
Bij Driemond sloeg Elmi ook af en ging Gerrit alleen verder naar huis met 30+/uur , op een gegeven moment was ik van plan om al rijdend even naar huis te bellen en ik had de telefoon al in m,n hand toen ik me bedacht , 1 stuurfoutje en je ligt in het kanaal gerrit , dus toch maar niet gebeld en later even gestopt om te bellen dat ik er aan kwam.
Het beloofde slechte weer bleef uit op een paar spetters na maar het was wel drukkend en benauwd. Geslaagde dag.

De Mango rijd super en voelt aan als een lekkere stoel , moet nog wel een beetje wennen aan de warmte in de velo maar dat komt goed.

Vanmiddag onderweg naar huis de eerste "pech" met de Mango , op de Kerkstraat kon ik ineens niet meer schakelen , alleen de eerste versnelling deed het nog, bleek dat de derailleur onder het tandwiel gekomen was doordat het bevestigings moertje los geraakt was na opnieuw afstellen en vastmaken deed alles het weer en kon ik weer verder.
Thuis gekomen Ymte maar even gebeld hoe de derailleur precies moest staan en het bleek dat ik het goed gedaan had.
Van de week maar even een flesje lockbond halen of 2 sec. lijm.

3 opmerkingen:

  1. Dat gaat zo een stuk soepeler die kilometers als ik het zo allemaal lees ;)
    Ik heb in het begin ook is wat losgehad bij mijn derailleur geloof ik, maar dat komt wel is voor als ie net nieuw is...
    Leuke tocht in ieder geval! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel verstandig Gerrit om niet tijdens het rijden te telefoneren. Dat was een goede Last Minute Risico Analyse, zoals wij dat bij ons bedrijf noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een onderdeel van de VCA , Gerrit , net zoals een TRA .
    je leest het , bij ons ook een en al veiligheid.
    Ik heb er een hekel aan als mensen op de fiets zitten te bellen en nu zou ik zelf ff gaan doen , mooi niet.

    BeantwoordenVerwijderen