zondag 23 oktober 2011

Gestroomlijnde spiegel





Een mede velomobielrijder is op zoek naar kapjes om de spiegels wat gestroomlijnder te maken , om hem op een idee te brengen en om hem een beetje te plagen plaats ik deze foto van spiegels op een Mango gemaakt door iemand .
Ik heb geen idee door wie ze zijn gemaakt en ik ben van plan om eens via W.S te kijken of de velomobiel race/toer kappen man deze kan maken en tegen welke prijs dan natuurlijk , maar dit heeft geen haast.
Deze spiegel lijkt wel wat op iets van de Formule 1 bolides , maar ik vind hem wel superstrak.Ik heb deze foto al een tijdje in mijn bezit maar deze velo rijder is zijn tijd vooruit want ik zie ook al een viziertje op de fiets zitten .

6 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrit,

    Mooie foto! Dit spiegeltje heb ik eerder gezien. Er is ooit een stagiaire bij Velomobiel geweest die als afstudeerproject een aerodynamische spiegel heeft ontworpen. Hier zijn echter maar een paar van gemaakt. Gerrit uit Dokkum had er een op zijn blauwe Mango maar die rijdt nu in een Quest....

    Groet,
    Marcel
    Quest 342

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was dat niet die franse jongen , die had ook een kleine quest voor wim schermer gemaakt als ik het goed heb ,heb tijdens een toertocht nog naast deze jongen gefietst en een babbeltje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu ik beter kijk zie ik dan niet de kaas quest van Rob K op de achtergrond ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze spiegel zit/zat op één van de eerste Mango's. Ik heb de Mango8 gehad en volgens mij zat die spiegel op nummer 3 of 4 of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft notabene op ligfiets.net gestaan, maar spiegels kun je nu in de prullebak gooien als je deze installeert in je fiets.....

    http://www.gizmag.com/owl-360-rearview-camera-for-bikes/19850/picture/142701/

    Gr. Robert-Jan - met weerstand fietsen maakt je sterk - Bakker

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gag Gerrit. Die foto heb ik gemaakt, tijdens het eerste Velomobieltreffen in Noord Holland. Op de achtergrond zie je Quasie, de Quest van Rob Kaag. De Mango was toen van Gerrit Bouwma. Groeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen