woensdag 19 oktober 2011

Rondje IJmuiden met Marcel


Gisteren was ik met de fiets op weg om hondevoer te halen toen Marcel belde om te vragen of ik morgen (vandaag dus) vrij was en zin had om te fietsen , nu dat wilde ik in eerste instantie wel.
Maar vanochtend toen ik de hond uitliet kreeg ik de eerste regenbui op m,n hoofd en op het einde van de ronde nog een hagelbui eroverheen en zodoende smste ik marcel met de tekst zullen we vandaag maar overslaan ? En ik kreeg deze tekst terug , Waarom? je hebt een velomobiel dus ga brood maken en kleed je om en kom hierheen met je fiets.
Duidelijke taal dus.
Oke, zo gedaan en rond 10:30 vertrokken we richting pont Buitenhuizen , onderweg wel weer een buitje maar het dekje was zo geplaatst , gelukkig was het tijdens het wachten op de pont droog en op de pont sta je ook droog.
Eenmaal aan de overkant richting IJmuiden via het lange mooie fietspad en daar kwam het verschil tussen beide fietsen boven water , Ik moest best wel werken met de marathon plus banden om de fiets op 35 Km/uur te houden en we hadden het windje ook nog tegen maar marcel hield zich zelfs een beetje in voor mij denk ik , tja , de quest is toch gestroomlijnder en marcel heeft veel kilometers in de benen dit jaar .
Even een complimentje naar Marcel toe , hij is veel meer een heer in het verkeer geworden na de crash in Amerika , hij remde af voor fietsers waar ik dacht , rij toch door , hij stopte om iemand te laten oversteken en was veel voorzichtiger bij kruisingen , petje af.
Bij het strand aangekomen even genoten van de zee en de vele boten die in de verte te zien waren , en daarna weer op weg , door Velserbroek waar een velomobiel onvriendelijke kruising was , de doorgang werd ons versperd door wel 6 naast elkaar geplaatste hekken aan beide kanten van de weg maar we vonden nog een kiertje aan de zijkant dus konden we zonder til partijen toch weer verder, Marcel heeft er een foto van gemaakt .
Via Spaarndam naar Halfweg gereden om in het recreatiegebied nog even een kiekendief en een andere veel grotere roofvogel te spotten, de naam weet ik niet maar was mooi om deze bruine vogel zo dichtbij te zien.
Na Halfweg richting Sloterdijk gereden alwaar Marcel rechtdoor naar z,n werk bij de politiehonden reed en ik linksaf ging richting de Hempont en naar huis.
En de buien ? We hebben er een paar gehad maar het viel eigenlijk allemaal wel mee.

Lekker 69 Km gefietst.

7 opmerkingen:

  1. Die, eigenlijk onoverzienbare, kruising is niet in Velsen Zuid, maar in de Velserboek (oké, vlakbij).
    Je gaat van het heuveltje af en zou als vlotte (brom-)fietser zomaar de toch wel drukke weg of het kruisende fietspad overvliegen. Om te voorkomen dat alle snelle fietsers onder de auto (of bus!) komen, is dat vrijwel ondoordringbare obstakel gemaakt. Je moet (!) het rustig aan doen.
    Tja, voor een velomobiel moeilijk te passeren.
    En nou heb ik daar vele jaren gewoond, maar heb nooit de neiging gehad om dat pad te nemen. Het kruisende fietspad heb ik ontelbare malen gereden. Ach, ik wist natuurlijk van die situatie af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat je door Marcel niet van de wijs brengen met die banden, Marathon+. Ze zijn nauwelijks lek te krijgen. Iets waar je zeker in het natte en frisse seizoen plezier van hebt (kouwe jatten, kouwe banden - lekker stug -, nee lekvrij (onplatbaar in Schwalbe speak) is dan een pré).
    Van het voorjaar neem je maar eens wat snellere en lichte banden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vermoedde al zoiets over die obstakels , op het moment dat wij er waren was het daar erg rustig en die marathon+ blijven er lekker onder van de winter. met de fujin ging ik ook altijd met de herfst over op marathon+.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt gelijk met de Marathon Plussen onder je fiets. Ik heb ze er ook net weer onder. Als forens wil je met vies koud en donker weer echt niet plakken of wisselen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind die blauwe kleur echt ontzettend mooi, maar nou kwam ik van de week in het schemerdonker een blauwe Strada tegen en toen viel het mij op dat die blauwe kleur toch niet zo goed opvalt....! Ook zag ik laatst een rode Quest en ook dat viel mij tegen. Misschien is geel of oranje toch echt het meest opvallend. Van wit weet ik het eigenlijk niet.
    Wim - rijdt op een darksilver kleurige Rans en een "Thys-blauwe" 209.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel Wim , er zit echt veel reflectie op de zijkant dus in de avond is hij prima zichtbaar , ik zal van de week eens een foto maken met flits van de zijkant dan kun je goed zien wat en waar alles reflecteert.

    BeantwoordenVerwijderen