dinsdag 24 januari 2012

Gevalletje RIS of is dit een MIS

Vandaag had ik zin om op de terugweg van het werk een stukje om te rijden dus ging de reis via landsmeer , den ilp , purmerland ,purmerend en zo de Wijde wormer in.
Na in amsterdam al diverse scholieren gedrielijk naast elkaar al toeterend van het fietspad afgejaagd te hebben zag ik een 700 meter voor me op de Zuiderweg in de wijdewormer een racefietser de zuiderweg op draaien , deze moest natuurlijk ingehaald worden en ik zette aan tot 33 Km/uur en na een kilometer haalde ik hem in, ik groette , en versnelde tot 35 km/uur , hij volgde niet en zei ook niets , maar bleef wel op afstand zichtbaar in mijn spiegels .
Na wat bochten reed ik op het fietspad naast de A7 , wat glooiend omhoog loopt en ineens zag ik de racefietser weer aankomen , ik versnelde maar het fietspad gaat daar aardig omhoog om over de spoorlijn uit te kunnen komen dus ik moest alles geven om hem voor te blijven en stoof met 47 de kluft af.
Na weer wat bochten en een viaduct moest ik een drukke weg oversteken en terwijl ik stond te wachten kwam de fietser langszij en glipte tussen de auto,s door .
Ik heb heel verstandig gewacht tot ik er door kon en heb hem niet meer gezien.

Vandaag in plaats van 26 woon werk , 41 woon werk kilometers gemaakt.

4 opmerkingen:

  1. Of was dit dan toch een MIS.......(Mango Inhaal Syndroom)..........;)

    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kon ik nog niet Wim , is wel leuk voor in de titel ,

      dank voor de tip.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zijn natuurlijk nog veel meer variaties:

    VIS: velomobiel inhaal syndroom
    RIS: Roeifiets inhaal syndroom
    QIS: Quest inhaal syndroom
    LIS: ligfiets inhaal syndroom

    Enz.

    Wim - die zelf niet zoveel last heeft van dit soort syndromen, meestal word ik ingehaald......;)

    BeantwoordenVerwijderen