dinsdag 14 februari 2012

Het kan weer



De wegen zijn gelukkig weer goed berijdbaar en daar heb ik vandaag van geprofiteerd.
Lekker een rondje Beemster gedaan met een uitschietertje naar De Schermer , heb dit al vaker gereden onder andere samen met Marcel en vandaag herkende ik ook stukken uit de Oliebollentocht.
In de polder bij Driehuizen een paar foto,s van de Mango genomen en een stukje heen en weer gelopen om de voeten te warmen en daarna weer verder , ik had eigenlijk nog langs Schermerhorn gewild maar de verkeerde kant op gegaan en daarom weer bij De rijp uit gekomen.
Op de terugweg nog even in Krommenie bij een fietsenwinkel langs voor nieuwe fietsschoenen maar niks gevonden , ik Zaandam aangekomen m,n vrouw gebeld , die was op pad voor een nieuwe was/droog combi en gezellig samen bij een winkel wat uit gekozen.
Daarna nog even bij een fietsenwinkel in Zaandam gekeken voor schoenen , die hadden een paar Diadora X-trail staan wat me wel leek maar eerst de reviews maar eens lezen.

Afgelopen zaterdag ook nog een helm besteld , een Ekoi Urbain , las zulke goede reviews van rijders. Moest alleen wel in Frankrijk , dit model is niet leverbaar in Nederland.
Gelukkig hebben we Google vertaal.

Al met al 70 Km gefietst met een gemiddelde van 25,0 en een max van 42,9 km/uur.

3 opmerkingen:

  1. Die Ekoi Urbain heeft Marloes ook. Ik heb hem deze winter stiekem een paar keer 'geprobeerd' op enkele ritten.
    Hij zit heerlijk licht. Je merkt bijna niet dat je hem op hebt qua gewicht. Meer dan voldoende ventilatie zodat het zweet weg kan. Als het heel koud wordt is een dun helmmutsje of een hoofdband over de oren wel nodig.
    Het vizier is slim en handig, maar ook heel erg slap vast gemaakt. Zeg maar knullig. Vooral met de schuimkraag op springt hij bij mij heel makkelijk los tijdens het rijden. Zeer irritant. Zo erg zelfs dat je de verder uitstekende eigenschappen van de helm zou vergeten.
    Gewoon iets verzinnen om dat ding permanent vast te zetten dus.
    De bolling van het vizier zorgt dat druppels makkelijk eraf rollen. Ook mist enigszins. Bij langdurige regen is het verstandig een dunnen sporthanddoek rond je nek te dragen. Alles valt op je borst namelijk.
    Zicht is niet vertekend. Kondens blijft meestal weg zolang je rijd. Je blaast je adem onder het vizier weg.
    Het vizier houd uitstekend de koude van je voorhoofd weg. Bij koude regen maar ook strenge vorst. Heerlijk.
    Het omhoogschuiven van het vizier is minimaal en gaat lastig. Maar eigenlijk ook niet nodig.
    Kortom goede aanschaf op dat loslaten van het vizier na.
    Ik had hem ook bijna gekocht, toen ik tegen een skihelm van de Aldi aanliep.
    Het enigste nadeel van het dragen van een skihelm met bijpassende bril is dat ik mijn bewone bril niet kan dragen. Ook bij zon mis ik een klep of zonnewering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vizier van de ekoi schijnt te verkleuren bij zon en de vastmaking van het vizier is door verschillende velonauten al vervangen door 3mm inbusboutjes,
      Hij is maandag verzonden en nu op Place du Nord , wat dat ook mag zijn.
      Bedankt voor de tips ,Theo

      Verwijderen