woensdag 7 maart 2012

Even wennen

Doordat de Mango in Dronten staat moest ik vandaag op de Challenge Fujin rijden.
Dat was weer even wennen , regen over me heen , tegenwind , evenwicht , koude handen met die halve handschoentjes ,De eerste paar honderd meter slingerde ik over de weg en moest ik vreselijk wennen aan de onstabiliteit ten opzichte van een driewieler.
Tevens kwam ik erachter dat de remmen wel wat onderhoud nodig hebben , trouwens de hele fiets wel , hij ziet er niet uit , zo smerig weggezet op zolder.
Allereerst morgen maar eens nieuwe remblokjes erin , dan kunnen we vrijdag ochtend veilig naar het werk.

Hebben juliie trouwens die mooie Skyline al gezien op de zijkant van de Mango (Kop foto) , niet te geloven maar dat is Amsterdam

groetjes.

11 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrit,
    Volgens mij houdt het wisselen van fiets / voertuig je alerter. Hoewel ik dat niet bewijzen kan.
    ieg Ieder voertuig heeft z'n eigen charme (zelfs de auto(radio)soms).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Gerrit,

    Tuurlijk net weer regen, wind en veel kouder dan de afgelopen week. Hou je taai he.. enne wat denk je van dichte handschoentjes? Ik vraag me overigens altijd af waarom mensen in een VM fietshandschoentjes aanhebben?? Ik hang niet op het stuur en ik val ook niet regelmatig met m'n handen op straat dus ik zou niet weten wat het voor zin heeft?
    mvg Cor

    mvg Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij heel belangrijk Cor , met zweethanden kun je namelijk niet schakelen , daarom heb ik die handschoentjes aan maar zal op de fujin de hele maar pakken morgenochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat gevoel als ik af en toe eens op de open ligger naar het werk rij: sneller optrekken, lastiger hoge kruissnelheid vasthouden, kouder, een wiel minder maar daardoor ongeacht het scheeflopen van het wegdek rechtop, zweet iets minder en kan iets beter bij de knopjes van verkeerslichten etc. Alles heeft zijn voor en nadelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb gisteren ook weer heerlijk in de regen gereden met den nazca.... straks naar dronten om de q te halen... en daarna weer naar Wormerveer om te klussen... hoezo hard werken:P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geheel vrijwillig heb ik weer eens gekozen voor de roets deze week. Even wennen de eerste meters dan maar daarna is het genotsgevoel weer maximaal.
    Weer eens het frisse voorjaar ruiken, de bosgrond, de vogeltjes fluiten. Toch anders dan het gerammel (wel zachtjes) in de Quest en de klamme stank van mijn eigen zweet.....:-$

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat gerammel en die enorme klankkast om je heen is inderdaad iets dat ik het minste mis nu ik niet meer in een VM rijd.
    Lekker met "de kop in de wind" roetsen, vind ik toch echt leuker. Als ik een tocht ga rijden of gewoon een rondje, dan pak ik nooit mijn gewone ligfiets. Ik ga eigenlijk altijd met de Roets op pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee Theo,
    die van die zweetlucht, daar voel ik wel mee mee. Die hoor je nooit als nadeel bij het vergelijken van VM's met open liggers...

    groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad , het zweten is veel minder tot niet , zeker vanochtend vroeg , toen was het tegen het vriespunt. En stiller , hou op jongens ,straks wil ik de mango niet terug.
    Nee hoor , m,n fujin rijd zwaarder maar heeft dan ook onderhoud nodig en schoonmaak van de ketting en tandwielen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dat is ook precies wat me tegenhoud op de Rapto of Roeiert te pakken in de winter.
    OK, ik ben een watje, maar ik vind het zonde dat de fietsen met sprongen achteruit gaan na een dag in de pekel. Dat onderhoud is veel noodzakelijker bij een open fiets, maar ook bij een VM als Alleweder, Sunrider of WAW.
    Niet aan mij besteed. Ik moet nu al, soms dagelijks, de Thijs van Marloes afspuiten en alles gangbaar houden. Zelfs haar IDWorks met Rolof kraakt en piept aan al kanten van de modder en pekel. De ketting is nu al op.

    BeantwoordenVerwijderen