dinsdag 6 maart 2012

Rit Dronten


Vandaag de fiets naar Dronten gefietst , morgen komt de schade expert en word samen met Ymte bepaald hoe de fiets gerepareerd word.
Het eerste stuk naar Muiderberg heb ik vaak genoeg samen met anderen gefietst dus dat was vrij bekend , daarna langs het Gooimeer , daar heb ik nog maar 2 maal gefietst , 1 keer met Jules en Elly op 1 September toen ik de fiets op kon halen en 1 keer met Marcel toen we koffie gingen drinken bij Clement in Huizen.
Nu heb ik de rest naar Dronten alleen gefietst en het was heerlijk , Cor schrijft in een reaktie op de vorige post " wanneer komen nu eens de gelukkige tijden met de vm " , nou cor dat was vanochtend al en al die andere keren dat ik er in reed.
Het was gewoon heerlijk om door de Flevopolder te fietsen , de Vogelweg is lekker recht en lang , heerlijk fietsen met wijdse uitzichten.
Ondanks dat ik een track in de gps had toch nog een paar keer verkeerd gereden in dronten zelf maar dat hoort bij mij geloof ik.
Ik heb vandaag voor de eerste keer zonder kaart op het scherm gereden , dus alleen de track in beeld en dat maakt het scherm super rustig , je hoeft niet te zoeken naar de track die dan net weer even een niet genoeg contrasterende kleur heeft .
De jongens in Dronten waren net aan het eten dus ben ik maar even aan geschoven en heb ook m,n krentebollen maar opgegeten.
Na beoordeling van de fiets en afspraken over reparatie ben ik met de auto naar huis gereden , mijn zuster was met mijn auto naar dronten gekomen en samen zijn we terug gegaan.
Prachtig weer , mooie rit en hopelijk over twee weken mag ik m weer ophalen , dus nu maar even de Fujin van zolder halen.

88,5 Kilometer gereden met een bew.gemiddelde van 27,1 KM/uur

5 opmerkingen:

  1. goed idee om alleen met de track op de gps te rijden. Ga ik ook eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is toch een Garmin Map64? Die heb ik ook. Je kan zelf instellen bij kaartgegevens wanneer de detaillering meer of minder moet worden.
      Ik heb na enig zoeken ingesteld op 5 km. Zit je in de de stad en wil je oriƫnteren op zijwegen e.d. dan zoom je met de linker knop net onder het scherm in.
      Fiets je landelijk met ruim uitzicht of is de route globaal bekend zoom je met de rechter knop onder het scherm uit. Kaart details vallen weg en de track blijft over.
      Het helpt ook als je de track niet alleen op het scherm laat zien maar ook instelt op trackback. Dan hoor je een piep vlak voor een afslag. Tijd om op te letten dus.
      Ben je niet zeker van je zaak? Even paar keer de linker knop inzoomen en je hebt weer details.
      Oefening baart kunst.

      Verwijderen
    2. Hoi Theo ,het is een 60csx en de kleur van de track valt vaak weg tussen alle straten enzo dus vandaar dat ik gekozen had voor geen kaart en ik vond het wel ontspannend rijden zo , waarschijnlijk kan ik ook wel alleen minder details instellen , ga ik ook eens proberen.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Het ging super hoor , dankzij de geen kaart optie zag ik gelijk dat ik verkeerd ging.
      Heb je fiets gezien , zat al weer mooi in de lak , was zonder top.

      Verwijderen