dinsdag 29 mei 2012

Even rustig aan ?

De warmte was vandaag iets minder en ik had zin in een rustig ritje , waarheen ? geen idee. Drinken klaar gemaakt , krentenbol gesmeerd , fototoestel en gps mee en alles in de fiets en rijden maar , we zien wel waar we uitkomen. Als ik wat moois wil dan moet ik eigenlijk altijd eerst een stukje door Purmerend en dan kom ik op de Oostdijk of ik duik de Beemster in , deze keer werd het de Oostdijk , ik had me voorgenomen rustig aan te doen en hield de snelheid op 25/26 km/uur . Ik heb deze keer niet de hele Oostdijk afgereden maar ben bij Hobrede afgeslagen en zo via Kwadijk richting Warder gegaan , daar kom ik eigenlijk nooit dus het was wel even leuk om daar te fietsen. Vanuit Warder richting de Ijsselmeerdijk om de kant van Hoorn op te gaan , lekker in de koele wind van het Ijsselmeer om wat af te koelen. Even voor Hoorn afgeslagen om richting Oudendijk en Middenbeemster te fietsen en uit gekomen bij Oosthuizen en daar de Beemster ingedoken om uit te komen na een omweg bij de ringvaart van Purmerend , daar richting Graftdijk en een tijdje voor een stoplicht gestaan op de Graftdijkerweg , blijkbaar is het daar ineens smaller geworden en kunnen er geen 2 auto,s meer naast elkaar rijden. Na het dorpje omhoog richting De Woude en met 42 km/uur bij Wim langs geraast ,en bij Wormerveer liep de ketting er weer af , terwijl ik bezig was stopte er een oudere wielrenner om te vragen of ik hulp nodig had , erg aardig maar het gaat wel , na deze man bedankt te hebben de ketting er om gedaan en verder gefietst richting huis waar ik na bijna 80 Km arriveerde. Het is toch weer iets sneller gegaan dan gedacht want een bewogen gemiddelde van 27,4 kan je toch niet echt rustig noemen .

2 opmerkingen:

  1. Met een foto van de Garmin erbij valt er niet te discussiëren over het gemiddelde. Dit zijn harde feiten. Marcel plaatst er ook vaak zo'n foto bij.

    Waarom begin ik hierover? Op een ander blog hadden we het over de soms erg hoge snelheden die door VM-ers worden genoemd. Misschien wel gewoon waar, maar met zo'n foto komt het allemaal al iets waarheidsgetrouwer over.

    Of valt zo'n apparaat ook simpel te manipuleren...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb dat bericht ook gelezen , en wilde er niet op reageren omdat ik vind dat ieder zelf moet weten wat hij neerzet. En mochten die snelheden niet waar zijn dan beduvelen ze zichzelf het meest , toch ?
    en een gps manipuleren , ik zou niet weten hoe.

    BeantwoordenVerwijderen