dinsdag 17 juli 2012

Nieuwe Attractie in Purmerend

Vandaag was het eindelijk droog en kon ik het niet meer uithouden , als het had geregend had ik ook gaan fietsen. Via Het Twiske en het Ilperveld richting Purmerend alwaar ik bij het bezoekerscentrum een vreemde tekst tegenkwam op het bord , het zal niet druk zijn daar want een gedeelte van de tekst luidde "Overigens verboden toegang art.461".
Verderop langs het kanaal kwam ik een nieuwe attractie voor Purmerend tegen , een nieuwe brug die je al van verre ziet , mijn eerste gedachte was , hoe kom je daar over met je fiets? Maar ik zag later dat het alleen voor voetgangers is maar dan mag je wel een goede conditie hebben om daar over te komen en laat je rollator maar thuis want dat gaat niet lukken om die aan de overkant te krijgen. Update : Wanneer het helemaal klaar is komt het er zo uit te zien , best wel gaaf eigenlijk
Na deze attractie het kanaal via de Sluis overgestoken en aan de andere kant richting Alkmaar gegaan en eigenlijk verder niks spannends meegemaakt of het moet zijn dat het de gehele rit droog was en een paar voetgangers op de Zaanse Schans irritant midden op het fietspad bleven staan om mij af te remmen terwijl ik maar met 20 Km/uur aankwam , dus eigenlijk heel rustig.
57 Km gereden met een bew.gemiddelde van 24,3 km/uur , lekker rustig dus. Totaal met de Mango 6825 km gereden.

1 opmerking:

  1. Die bruggen zullen wat gekost hebben. En de functionaliteit is duidelijk ondergeschikt aan de vormgeving: de voetgangers moeten stevig klimmen en de fietsers moeten met die bochten een stuk omrijden. Maar je moet dit object kennelijk, zoals jij ook al stelde, zien als een attractie.

    BeantwoordenVerwijderen