vrijdag 3 augustus 2012

Klein fortenrondje

Aangezien ik nog een paar dagen vakantie heb en vanochtend alleen moeders de vrouw hoefde te helpen met de wekelijkse boodschappen kon ik vanmiddag er even op uit. Zomaar zonder doel eropuit getrokken en in de buurt van Beverwijk beland om een paar foto,s te maken van de forten, de kanaaldijk lag lekker in de schaduw dus het was fijn om daar te rijden. als eerste was Fort aan de Zuiderham aan de beurt , bijna helemaal verscholen achter de bomen, en even later kwam ik het Kruidmagazijn tegen en nog weer wat later Fort Veldhuis alwaar ik nog even heb staan kletsen met een bewoner van het Toegangsweggetje , de beste man was zijn gras aan het maaien en erg nieuwsgierig naar m,n fiets. Via de provinciale weg naar de Wormer polder en via de Zaanse Schans weer retour naar huis.
52 km gefietst.

5 opmerkingen:

  1. Wat is Noord-Holland toch mooi. En ik maar denken dat ik in de buurt van Oosterbeek in het mooiste stukje Nederland woon. Mooie foto's Gerrit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De betuwe is ook een mooi stukje Nederland met een beetje van alles wat je in de rest van Nederland vind, forten(vuren, sint andries), heuvels(brug van bommel en bij Tiel) mooie gladde wegen enz.

    Gr.Herman
    Q467

    BeantwoordenVerwijderen