donderdag 30 augustus 2012

Rondje met Ontmoeting

Vorig vrij weekend was ik er door allerlei redenen niet aan toe gekomen om een lekker stukje te fietsen en dit vrije weekend was er ook al weer een dag weg door verjaardagsbezoek in Tynaarloo , dus was vandaag was m,n laatste vrije doordeweekse weekend dag en moest er gefietst worden. Volgens buienradar zou het tot een uur of 4 droog blijven en dat klopte aardig. Van start gegaan rond 11:30 en langs de provinciale weg richting Krommenie , voor de Forbo oversteken en daar hoorde ik een paar keer mijn naam roepen maar ik kon niks of iemand ontdekken dus ben maar doorgereden richting het Eiland De Woude en vandaar de richting Driehuizen aangehouden , ik vind dit een mooie polder en na driehuizen ben ik de polder Groot Schermer ingedoken en even afgeslagen richting Stompetoren.
In dit dorpje woont een ligfietser waar ik wel eens een ritje mee gemaakt heb , andreas nog wat (achternaam even kwijt) reed toen op een M5 volgens mij, alweer 6 jaar terug. Maar op de kruising aangekomen kon ik door asfalteringswerkzaamheden niet de kant op die ik wilde dus heb de fiets omgekeerd en ben terug gegaan richting Schermerhorn , het dorpje van de geweldige Oliebollenrit , na dit doorkruist te hebben ben ik richting Hoorn gegaan.
Na Scharwoude rechtsaf langs de Dijk en daar had ik even later een niet zo leuke ervaring met een hond , het baasje stond te praten met de riem over z,n schouder en de hond stoof op mij af waardoor de man aan z,n schouder bijna over straat getrokken werd , ik kon dit tafereel gelukkig nog ontwijken maar de hondeneigenaar heeft waarschijnlijk wel z,n schouder uit de kom en in ieder geval wat pijn. Net voor Warder had ik een veel leukere ontmoeting , namelijk met de wereldberoemde Pe Koomen , we kwamen elkaar tegen en hebben even staan babbelen.
Na de leuke ontmoeting ging de rit verder door Volendam waar het voor mij best wel druk was , en Monnickendam en ben toen even de polder weer ingedoken en daarna richting Uitdam en vandaar de dijk volgend naar Schellingwoude en via Amsterdam Noord weer naar huis alwaar ik om 15:45 lekker onder de douche ben gekropen. 107 Heerlijke kilometers gefietst.

5 opmerkingen:

  1. Ha Gerrit ik zag dat je je emailadres open en bloot op Pee z'n blog hebt gezet. Data is vragen om spam. Je kan dan beter x(at)y.z gebruiken dan x@y.z want daar zoeken de robots op...

    mvg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mooie Noord-Hollandse IJsselmeerkust ken ik van het zeilen. Maar ook landinwaarts is die provincie prachtig, zo blijkt uit jouw verhalen en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Bo, erg afwisselend.maar jij mag ook niet klagen ,dat zie ik vaak genoeg op je foto,s.
      aardig gefietst deze maand bocycle , 629 km respect.

      Verwijderen