zaterdag 8 september 2012

Een Bokkelul , dat ben ik

Vandaag met Marcel een ronde ringvaart Amsterdam gereden. marcel vind dit een leuk rondje en heeft hier herinneringen aan , ik persoonlijk vond het erg druk maar dat kwam ook doordat er verschillende aktiviteiten overal waren , een jaarmarkt met veel geparkeerde auto,s en een bootjestocht met allerlei boten met veel herrie aan boord. Maar ik heb toch nog wel genoten van de omgeving en veel wielrenners ingehaald , 1 bleef er plakken , met 42 km/uur bleef hij nog plakken , een pro dus, nog een gezellig gesprek gehad met deze man toen de snelheid er even af moest , hij kwam uit rotterdam en was positief geinteresseerd in de velo,s. Hij vroeg nog naar m,n top op het vlakke en wist te vertellen dat deze fietsen wel 60 konden halen , ik zei dat vandaag m,n top op het vlakke uitgekomen was met hem achter me ( zo rond de 43/44 km /uur ) . Onderweg nog even gestopt voor koffie met appelgebak en in Zwanenburg ook nog even een bakkie gedaan. Na pont buitenhuizen nog even door de polder bij Fort Veldhuis naar de provinciale weg alwaar ik een inschattingsfoutje maakte door een grote groep fietsers in te halen met een brommertje die iemand aan het inhalen was als tegenligger ,ik moest even snelheid maken om voor de fietsers uit te komen want ertussen gaan kon ook niet . even later bij een stoplicht kreeg ik de mevrouw op m,n nek die volgens haar bijna van haar fiets moest en zij schold mij uit voor BOKKELUL , dan ben ik klaar en bied niet eens meer m,n excuus aan , doei mevrouw. Marcel thuis gebracht en via de zaanse Schans zelf heel rustig naar huis gefietst want ik voelde m,n knietjes wel een beetje na m,n record op het vlakke. Ik heb in die 111 KM zegge en schrijve 1 foto gemaakt , van marcel die de pont nadert.

2 opmerkingen: