vrijdag 5 oktober 2012

Groot Rondje met Marcel en Elmi

Marcel vond zijn fiets af en toe zwaar rijden en wilde de jongens in Dronten er even naar laten kijken en had elmi en mij mee gevraagd. Ik moest even over mijn antwoord nadenken want qua slapen had ik een hele slechte week achter de rug maar wilde deze ronde toch niet aan me voorbij laten gaan. Dus zo gingen we rond half elf vanuit Purmerend op pad , het ging voorspoedig en binnen no time hadden we de Houtribdijk bereikt . Deze keer nam ik niet het fietspad maar ging gewoon rechtdoor naar beneden en kon ik een top van bijna 62 Km/uur bereiken wat ik best wel hard vond gaan en eigenlijk een beetje schrok van hoe de fiets dan reageert op kleine stuurbewegingen al. Best wel Kicken en voor herhaling vatbaar want oefenen baart kunst zullen we maar zeggen. Ik had gisteren pannekoeken gegeten en daar waren er nog een paar van over en die hebben we op het parkeerterrein lekker verorberd en daarna zijn we via de Jachthaven door gefietst naar Dronten . We kwamen bij Velomobiel.nl aan met een gemiddelde van 27,4 Km/uur na 100 Km dus dat is niet slecht. Marcel zijn fiets werd goed bekeken en in orde bevonden en Jos heeft ook nog even een rondje in mijn Mango gereden en ook daar was alles in orde dus konden we na wat gegeten te hebben aan de terugweg beginnen. Op de Knarweg was deze vol tegen de wind in en ging de snelheid terug naar 25 Km/uur . Ergens halverwege doken we het natuurgebied Almere Hout in en waren we gelukkig verlost van de harde wind maar kon de snelheid nog niet omhoog vanwege de laaghangende zon die ons verblindde. Bij ongeveer 140 km had ik een zere lies en voelde ik m,n tenen niet meer , bij 160 km gingen ook m,n enkels nog pijnlijk worden , kort gezegd , ik zat stuk. In muiden even een patatje gegeten , overheerlijk , en met motregen vertrokken naar Zaandam. het laatste stuk heeft de snelheid niet hoger dan 25 km/uur gelegen want we zaten er aardig door. Thuis gekomen heeft m,n meisje lekker noedels met kip voor me opgewarmd en een grote bak thee gemaakt en dan word je weer een beetje mens. 187 Km gereden.

2 opmerkingen:

  1. Hee Gerrit,

    't is ook niet zo'n klein stukkie...

    indrukwekkend


    groetjes Cor

    BeantwoordenVerwijderen