donderdag 25 oktober 2012

Hobbyen aan de Mango

Vandaag was het prachtig weer om even wat te sleutelen aan de Mango , het zou droog blijven dus ik kon aan de bak . De wieltjes eraf gehad en schoongemaakt , rem gedeelte schoon geblazen , draaiende delen een drupje olie. Verder gegaan met de ketting schoonmaken en weer van verse olie voorzien en toen het belangrijkste , het stoeltje verplaatsen. Sinds de aankoop meer als een jaar terug kwam ik steeds net mijn bovenbenen tegen m,n stuurtje aan , tijdens de 4 dagen door Nederland had ik zelfs kleine blauwe plekjes op m,n bovenbenen. Tijdens 1 van de bezoekjes aan Dronten vroeg Jos zich af waarom ik dat nog niet veranderd had waarop ik antwoordde dat ik het fietsen zo fijn vond dat ik nog geen tijd gevonden had om het te veranderen en het maar gewoon accepteerde. Jos antwoordde toen dat het fietsen nog veel fijner werd zonder steeds het stuur aan te raken met de bovenbenen , en weet je wat Jos , je hebt gelijk , ik ben vandaag aan het passen en meten geslagen en met een uurtje had ik de juiste afstand van het stoeltje , toen moest de trapper-as nog naar voren en wat kom je daar slecht bij zeg , maar goed , alles is gelukt en morgen maar even een rondje doen en kijken of alles goed staat.

6 opmerkingen:

  1. Heb je wel geprobeerd om via de trapgaten bij de trapper-as te komen? Dan zou-ie toch makkelijk te verstellen moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo heb ik het ook gedaan maar als je wat ouder word word je ook wat minder lenig , moet ik nodig eens wat aan doen.

      Verwijderen
  2. Ik voel met je mee. Ik heb recent de hele trapashouder (en de vervanger) een aantal keren gedemonteerd en gemonteerd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hier ook ooit uren aan besteed!

    Snap nog steeds waarom er in een fiets van 6000 euro niet een stuur wordt gemonteerd die in x,y,z verstelbaar is.
    Toch vreemd dat je de basisafstelling (stoel en trapas) moet aanpassen aan een stuur ??!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Gerrit,
    Goed bezig!
    Let aub wel op dat je ketting niet te kort geworden is, heb ik ook gehad. Als je voor op het grote blad rijdt en je moet achter effe terugschakelen, bij een stoplicht ofzo kan de boel zomaar vastlopen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen