maandag 19 november 2012

Kleine wereld vandaag

Het was een kleine wereld toen ik op pad ging vandaag en zo heb ik het rondje ook klein gehouden. Het werd een rondje Oosthuizen en terug door de Beemster . Na een kleine 17 km had ik al koude voeten , eigenlijk vreemd , dan zit je lekker warm in je fiets , met korte broek en korte mouwen , en je voeten zijn koud. Op m,n hoofd had ik een bandana en de ekoi helm en om m,n nek een Buff dus daar had ik het ook lekker warm. 2 jaar terug heb ik wel eens voetenwarmers geprobeerd maar dat helpt ook maar tijdelijk , na een paar uur is de accu leeg en dan krijg je nog koude voeten. Op de terugweg in Oostzaan even bij m,n neef gestopt , deze heeft last van een hernia , dus even gekeken hoe het ging en daar m,n krentebol opgepeuzeld en wat gedronken . Konden m,n voeten ook weer ff opwarmen. De eerste foto is een stukje spoorlijn Zaandam ,Purmerend met aan weerszijden de polder Oostzaan en de tweede is genomen in de Beemster. Toch nog 49,6 Km gereden.

10 opmerkingen:

  1. zozo was je zowaar vrij vandaag? was lekker koudevoeten weer .. had twee paar sokken aan vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja , ik had ook 2 paar aan vandaag

      Verwijderen
    2. 2 paar sokken is niet altijd slim. Als daardoor je schoenen te strak gaan zitten, dan krijg je juist koude voeten door de extra sokken :(

      Verwijderen
  2. Dag Gerrit,
    Je gezicht detecteert dat het koud is. Vervolgens beperken je hersenen de volledige toevoer van bloed naar je voeten en handen. Daardoor krijg je koude voeten. Met de goede elektrische voetzolen kun je tussen 6 en 10 uur warme voeten hebben.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik hieruit afleiden dat een toerkap dus ook tegen koude voeten helpt , je gezicht word dan ook niet meer koud . :-)

      Verwijderen
    2. Nog effectiever is het dus om ervoor te zorgen dat je gezicht het niet zo koud krijgt :)

      Verwijderen
    3. .......ik was nog niet klaar ;)

      .......door bijvoorbeeld een Buff van Merinowol te dragen.

      Verwijderen
  3. Hmmmm, nog geen last van koude voeten, was hier -1˚C en bij Middelie -3˚C draag wel winter-fietsschoenen.
    Gr.Willem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vrij snel koude voeten Willem.
      Vaak ook gewoon als ik thuis op de bank zit , dan doe ik gauw sloffen aan en dan gaat het weg , He een paar fietssloffen zou de oplossing zijn :-)
      Winterfietsschoenen , even googelen .

      Verwijderen
  4. Ik heb de Northwave Celsius Artic winterfietsschoenen. Deze schoenen bevallen erg goed. Ik heb er de vorige winter zelfs met ruim -10 graden op de Roeifiets mee gefietst. Dan heb ik wel van die warme Falke sokken aan. Na een paar uur krijg ik dan uiteindelijk toch gewoon koude voeten en daarom heb ik vorig jaar toch van die voetenwarmzooltjes gekocht. Deze heb ik nog niet uitgeprobeerd; dus ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen