zaterdag 12 januari 2013

Blauwe Mango met tourkap ??

Jawel , na maanden van twijfelen , zal ik wel zal ik niet , een proefrijsessie bij Velomobielonderdelen geregeld . Op de dag van de afspraak , Sneeuw , dus afgebeld en verder twijfelen. Van de week gevraagd naar de levertijd van een kap bij sinnerbikes in Groningen en deze bleek 2 kappen op voorraad te hebben voor de open dag vandaag en de carbon/kevlar versie voor een gewone kap prijs dus Gerrit heeft deze keer niet lang getwijfeld en de kap besteld op donderdag en afgelopen middag werd ie gebracht. Een grote lichte doos met veel verpakkingsmateriaal en een mooie carbon/kevlar lichte tourkap. Hier de eerste foto,s en vanavond lekker onder m,n comfi kap naar het werk.

16 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrit, Ik dacht dat jij altijd graag je kop in de wind had. Gefeliciteerd met je aankoop en nu maar hopen op veel regen.

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de Sinnerkap zit je toch altijd nog een beetje met je kop in de wind. Ik heb ervaren dat dat helemaal niet onprettig is. Frisse lucht en koeling en onbeslagen zicht opzij is ook wel erg prettig.
      Als het erg koud is of veel zijwind doe ik nog wel eens een hoofdband of Waltzcap op. Maar meestal niet voor lang. Na een alf uurtje is het snel te warm.

      Je zal de kap snel waarderen Gerrit. Gefeliciteerd.

      Verwijderen
    2. hoi Wilco , ja dat is zo maar met regen en kou is dit toch wel lekker.

      Dat was ook mijn gedachte Theo , door de open gaten aan de zijkant word het denk ik niet bloedheet.

      Verwijderen
  2. goed bexig ger!!!! ikke ook binnenkort.. denk maandje wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Looks great! I am on the list for one when they start making them for my Quest XS. Could really use right now here in Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I had read that this month the sinner tourkap for the XS had been in production?That was at least one message from harry lieben on facebook with picture.

      Verwijderen
    2. Kevin , you can order your tourkap by telephone or facebook look at the following link http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151997720402662.472420.268653667661&type=1

      Verwijderen
  4. Proficiat Gerrit,

    Hier ga je beslist geen spijt van krijgen! Je gaat de kap heel vlug waarderen bij regen en koude wind.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het vanavond gelijk uitproberen , na het weekend de eerste ervaringen.

      Verwijderen
  5. Mooi kap Gerrit, veel plezier ermee ik blijf nog even twijfelen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit Gerrit. Ben toch wel een beetje jaloers hoewel de kop in de wind ook erg lekker kan zijn. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet alleen dat de kap net als Mango's bij Sinner wegkomen en daar wel specifiek voor gemaakt zullen zijn , ik vind hem ook heel goed passen bij een Mango.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Netjes hoor. Benieuwd of de open zijkanten nog erg koud gaan zijn. Had bij mijn VO kap wel gewild dat het vizier een klein beetje verder naar voren had gestaan, als ik nu hard uitadem wil deze nog wel eens (kortstondig) beslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mark , naar wat ik begrepen heb staat de VO kap al verder naar voren dan de Sinnerkap, enige tip die ik kan geven is niet hard uit te ademen :-)

      De gaten aan de zijkant gaven de eerste ritten , dat was zaterdagavond laat en zondagochtend vroeg wel wat kou maar er stond toen ook een koude wind en natuurlijk precies op de zijkant , ik heb toen mijn buff een centimer of 15 verplaatst van m,n nek naar m,n oren en een stukje daarboven en toen geen last meer.

      Verwijderen