vrijdag 18 januari 2013

Helemaal verliefd

Na de eerste ritten met de tourkap die niet zo vlotjes verliepen om het zacht uit te drukken ben ik vandaag helemaal verliefd geworden op de Sinnerkap (DaHood) zoals ze in Groningen zeggen. Wat is nu het geval , je moet dat ding wel strak op de kap vastzetten , en de voorgaande ritten was dat waarschijnlijk niet strak genoeg geweest waardoor de kap is gaan rammelen op de body. Maar vanochtend , geweldig , alleen het snorren van de tussenas en ketting , het gezoem van de banden , heerlijk , ik viel bijna weer in slaap. Vanmiddag met zonnetje erbij besloot ik om maar even 20 km om te fietsen en had vreselijk veel bekijks door Landsmeer en Den Ilp , met een gangetje van 32 kon ik het goed volhouden , U2 op de oortjes en karren maar . O Shit , daar liep iemand met een paard , niet gezien omdat ik keek naar een paar mensen die me nastaarden. Gelukkig ging het paard niet al te keer maar stribbelde alleen even tegen. Door Purmerend op weg naar de Stokkenbrug even rustig aan ivm de verkeersdrempels en kruisingen maar op de Zuiderweg in de Wijde Wormer ging het gas er op en kon ik voor een kilometer of 8 een gangetje van 37/38 km/uur aanhouden tot dat er weer een paard naderde , even aan de kant en dit paard was weer rustiger dan het vorige dier. Vizier even een klein stukje open en gaan met die blauwe banaan. 37 / 38 km per uur met deze kou en stugge olie,banden en weet ik veel wat is behoorlijk voor de Blauwe Mango al zeg ik het zelf en ik kon nog wel even langer maar ja ik was bijna thuis dus dan moet het gas eraf. De vraag van een paar mensen of die gaten in de Sinnerkap geen kou opleveren moet ik met ja beantwoorden maar dat is eigenlijk wel lekker en alleen als de wind er opstaat.Thuisgekomen en lekker gedoucht en een bakkie thee van het vrouwtje en ik ben weer een gelukkig mens.

5 opmerkingen:

  1. Tja, meer heeft een mens ook niet nodig om zich gelukkig te voelen.....
    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben je weer op je wenken bedient door von?
    vast houden dat gevoel kerel,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En eventueel kun je met de gaten natuurlijk ook nog vanalles.

    Een stukje plexiglas/lexan eroverheen en het is dicht maar met zijzicht. Ben je bang voor beslaan of omgevingsgeluidverlies boor je wat gaatjes in dat plexiglas/lexan.

    Veelzijdige grote kap...kan vanalles mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is juist wel lekker die zijgaten dus ik laat het zo.

      Verwijderen