zondag 21 juli 2013

Mango plus omgeruild voor QuestXs 74

Gisterochtend om 07:00 is de zaanse brigade ( Marcel,Wilco en ik) vertrokken naar Dronten voor de wissel. Elmi zou ook meegaan maar was nog niet genoeg hersteld van haar ongelukje een paar maanden terug dus moesten we maar met z,n drieen op pad , we hebben wel de track van Elmi gereden dus zo was ze er toch in gedachten bij . In Dronten waren Theo en Marloes ook aanwezig , erg gezellig. De aflevering ging niet helemaal vlekkeloos , de fiets liep niet zo lekker licht als het moest en allerd ging op zoek naar wat er loos was. Het bleek te gaan om een iets geknakte kettingbuis en een aanlopend lager in de trapas maar dit is allemaal goed gekomen. Marcel moest op tijd weer in Zaandam zijn dus ging alleen terug , sorry Marcel dat het wat lang duurde allemaal . De terugrit langs de Oostvaardersplassen was geweldig , met gemak 40+ en mezelf een beetje inhouden omdat ik nog moet wennen aan de fiets en nog niet thuis ben , dus het kan nog harder , onderweg hoefde ik niets meer te eten want er vlogen genoeg vliegjes naar binnen , hele zwermen hingen er , we zagen zelfs mensen fietsen met een plastik zak over hun hoofd. Zoals verwacht is de fiets vanbinnen kleiner dan de Mango en daar moet je gewoon even rekening mee houden,lekker zijn de armsteuntjes die ik erin heb , mn gpssteun moet ik nog wat aanpassen maar dat komt goed , de zit is erg comfortabel en de fiets past mij eigenlijk beter dan de Mango+. weer 178 Kilometers gereden en in totaal 13752 Km met de Mango gefietst. Hier zijn de foto,s.

19 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrit, leuk je verslag. ik maak me wel zorgen over je opmerking dat het allemaal nog veel harder moet kunnen. Nou ja zorgen, voortaan zal je op me moeten wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gerrit,

    Gefeliciteerd !!
    Nu weet je waarom......

    Groet, Victor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met deze fantastische aankoop. Als mede-XS-rijder kan ik het natuurlijk alleen maar eens zijn met deze beslissing.

    Het is zoals jij al zegt: de XS past gewoon beter dan een Mango. Ik had hiervoor een gewone Velomobiel.nl Mango.

    Tot nu toe hield ik niet zo van die tweekleurige VM's, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik deze combi wel geslaagd vind.
    Ik wilde eerst een witte body met een zwarte bovenkant, maar toen ik bij vm.nl ging proefrijden stond er heel toevallig een Quest in die kleurstelling. Dat vond ik toen echt niet mooi. Ik heb toen besloten om een witte fiets te nemen met een zwarte streep over de neus en de neus- en staartreflectie is ook zwart. De zwarte streep is eigenlijk geen kleur, maar gewoon het carbon met blanke lak.

    Wim -XS45

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondanks dat ie kleiner is past ie gewoon beter.

      Verwijderen
  4. Puik wagentje Gerrit!
    En achterwaarts trappend zou je er zelfs mee van voorblad kunnen wisselen. Vanuit stilstand...
    mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Gerrit,

    Nogmaals proficiat, mooie fiets! Op de foto's is goed te zien dat je er blij mee bent, jullie hadden best een leuke dag zo te zien.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor adri , je moet je toch vermaken in die 4 uur.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd! Mooie XS met erg mooie kleurencombi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd, veel veilige km's.
    Merk je veel verschil met de mango?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje , Volmondig ja , hij rijd veel lichter , past beter , veert beter.

      Verwijderen
  8. Helemaal top Gerrit, mooie combinatie zo ik hoop dat je veel veilige kilometers gaat maken veel plezier ermee.
    Blijf het jammer vinden dat ik er niet in pas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je hebt teveel getraind in je leven Willem , dank voor de wensen.

      Verwijderen
  9. Wat voor de vrouw een baby is, is voor een velonaut een nieuwe velomobiel. Gefeliciteerd met de geboorte van jouw wit-blauwe XS. Bij een baby zou ik zeggen "dat ze maar lekker mag groeien" maar dat gaat bij een Quest XS niet op.
    Wel heel veel veilige en plezierige kilometers.

    Sportieve groet,

    Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank robert jan , heel misschien probeer ik je wel in te halen op de rdw baan vlg jaar

      Verwijderen
  10. Greetings Gerrit,
    That is one great looking XS! I know you will be happy as I am with mine.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. nee , was nog vrij , rondje langs het kanaal met een gemiddelde van 33

      Verwijderen