donderdag 31 oktober 2013

De Kilometers en eerste ervaringen met de Xs

Hier is dan weer het maandelijkse kilometerstaatje ,
met de Xs heb ik nu 3021 kilometer gereden in volle tevredenheid .

Ik heb een paar keer de linkerrem bij moeten stellen , een paar keer de ketting en vering gesmeerd en nu is er denk ik een draadje bij de zekeringhouder aan het los gaan want af en toe knippert de verlichting terwijl dat niet moet en als ik dus daar een beetje aan de draadjes rommel gebeurt hetzelfde , even vastzetten dus.
Ik heb een setje nieuwe Marathon plussen voor de voorwielen klaar liggen maar voorlopig hou ik de kojaks er nog onder , 1 maal lek gereden in Duitsland op een doorntje .
Wat de bandenkeus betreft zit ik vlgs mij voor de winter vast aan de Marathon + omdat de greenguards er niet zijn in 35mm uitvoering en ik wil toch nog wel een bocht kunnen nemen en met 47 mm wordt dat moeilijk in de kleine wielkast van de Xs.
Algemene indruk is dat de Xs soepeler rijdt dan de Mango+ , wat hogere snelheden makkelijker vasthoud , veel stiller in gebruik is . Nadelen zijn er ook en dat is de draaicirkel , deze is een aardig stukje groter geworden en wat ik soms mis is ruimte maar daar heb ik zelf voor gekozen , de meeste tijd rijd je toch woon werk of toertochten en op vakantie moet de kar maar mee dan , tenslotte heb ik er niet voor niets een trekhaak op laten zetten.

Tot de volgende post.




4 opmerkingen:

  1. Hallo Gerrit,

    Ja, die draaicirkel wist je vooraf al, en dat ie lekkerder en stiller zou rijden was te verwachten, een Mango maakt iets meer herrie binnenin door de tussenas onder de stoel. Dat met die draadjes maken meer mensen mee, ik heb het ook gehad. Na 3 maanden heb ik alle stekkers vervangen, omdat ik het beu was om steeds met loslatende stekkers en knipperende of uitvallende verlichting onderweg te zijn in het stikdonker. Met de stekkers (van een andere soort dan vm.nl gebruikt) heb ik sindsdien probleemloos rondgereden.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar het is en blijft een waanzinnig mooie fiets Gerrit. Misschien niet helemaal perfect maar wel mooi! En dat van die stekkertjes (geldt ook voor Adri) gewoon doorgeven aan vm.nl. Mogelijk doen ze er iets mee waardoor in de toekomst andere gebruikers er geen problemen meer mee hebben!

    Keep on pedalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Gerrit,

    Vandaar dat ie er zo mooi uit ziet Gerrit, hij is net nieuw.
    De draaicirkel is inderdaad wel eens lastig.
    Nog heel veel plezier met velomobielen.

    BeantwoordenVerwijderen