dinsdag 19 november 2013

Tweede lekke band in 3500 Km

Afgelopen September in Duitsland had ik de eerste lekke Kojak door een doorntje , ook Marcel had toen een doorntje in zijn band en in de band van zijn karretje.
Vandaag dus de tweede lekke Kojak , ik vond de fiets al zwaar rollen toen ik m met de hand een paar meter verplaatste voor een juiste instapplek , er zat een klein stukje heel dun staaldraad in de buitenband wat maar minuscuul door de binnenband was gegaan , maar toch genoeg.
Toen ik aan het klusje wilde beginnen bleek dat ik al een tijdje mazzel had want er zaten geen plakspullen in de tas , na deze geleend te hebben was ik met een minuut of 10 klaar en hoewel het lek niks met de herfstige omstandigheden te maken heeft heb ik na thuiskomst toch maar even de Marathon plussen er voor omgelegd en natuurlijk de bandenplakspullen in de fietstas gedaan want ik heb geen zin om met een lekke band de fiets naar huis te duwen omdat ik geen spullen mee heb.

Totaal nu 7500 km gereden dit jaar

groeten

8 opmerkingen:

  1. Inderdaad plakspullen meenemen is wel handig.
    Marathon plus banden zijn lek bestendig zeker? of fiets je hiermee in de winter?
    Ps.Je wie ben ik pagina is nog niet aangepast? daar staat nog dat je in een mango+ rijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Plus banden hebben een antilek laag maar kunnen ook lek , hebben wat meer grip en zijn zwaarder. maar er zijn ook velomobilisten die de hele winter doorrijden met kojaks.
      wat betreft mn wie ben ik pagina , ik zal m aanpassen.

      Verwijderen
  2. Wel een verschiil Gerrit, ik heb pas 1 lekke band gehad in ruim 11000 km.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kwam laatst er achter dat mijn reserve binnenbanden lek waren:P
      glukkig merkte ik bij de hempont dat bandje beetje zacht was, dus rustig aan door naar huis geredeb en daar het sooitje verwisseld... plus banden blijven rot banden... binnenkort de trykers ofzo eens uitproberen

      Verwijderen
    2. Goh Marcel beetje meer spek eten dan leg je ze zo met de hand om hoor rij nu drie winters met plussen en nog niet ene keer lek en de Flites (zomerbanden) trouwens ook niet je moet ook een beetje mazzel hebben. Als mijn binnenbanden drie winters gebruikt kunnen ze ook bij het ventiel gaan lekken en dat is wat anders dan lek rijswn door een inrijding

      Verwijderen
  3. Je kan dus ook echt pech hebben zoals ik had toen ik mijn nieuwe Q opgehaald heb: Om 23.00 uur op de Houtribdijk in het licht van Enkhuizen Li. band lek (zitten Durano's op) koude wind uit het IJsselmeer erop ik was echt blij dat er een nieuwe bu-en biba achterin stond vooral na zowat 12.000 km met Flite en Marathon's lekvrij gereden te hebben is dit PECH

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt pech Willem , dat heb ik ook gehad met de Mango , een lek bij het eerste ritje na 4 km.Was gelukkig alleen niet s,avonds laat.

      Verwijderen