donderdag 7 november 2013

Waarom zo knullig ???

Tijdens de IJsselmeerronde had ik last van een uitvallende knipperende verlichting en toen ik van de week het verhaal van Vemotie las  "lees hier" ging er bij mij een lichtje branden en na controle bleek bij mij dus ook de zekering stuk , niet doorgebrand maar gewoon gebroken.
Na nog een paar dagen doorgereden te hebben ben ik vanmiddag doorgereden naar een automaterialenzaak en heb daar voor 2,85 euro incl. BTW een zekeringhouder gekocht en gelijk een blister met 5 zekeringen van 5A voor 1,45 euro .
De zekeringhouder ga ik er van de week even inzetten want zoals de zekering nu zit , verbonden aan 2 stekkertjes , gaat het niet lang goed.
Waarom zetten ze in dronten , nu dan roemeniè , niet gelijk zo een zekeringhouder erin ?
Inkoopprijs 1 euro denk ik en je klanten hebben geen last meer van gebroken zekeringen.
Deze ga ik er van de week inzetten

Een echte zekeringhouder voor +/- 1 euro inkoop ipv
de twee stekkertjes waar de zekering nu tussen zit. 

6 opmerkingen:

  1. stuur deze blogbericht door naar dronten Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gerrit,

    Ik had de post van Marcus ook gelezen, gek genoeg heb ik wel veel ellende gehad met de stekkers, die lieten los op de gekste momenten, en met doorslijten en beschadigen van de kabels, vooral op de aansluitingen bij de batterijen. Eigenlijk hetzelfde wat Wilco vandaag beschrijft. Door de stekkers te vervangen door een ander soort en de bekabeling te vernieuwen tussen batterijen en stekkers is het sindsdien probleemloos.
    Met de zekeringen heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, dus vind ik het vreemd dat jullie nu wel problemen krijgen. Zouden ze een andere manier van monteren gebruiken nu? Misschien is even contact opnemen nog niet zo'n gek idee.......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezien de constructie is het niet zo verwonderlijk dat de zekering op deze manier kapot gaat. Misschien hangt het een beetje af van de zekering, dat de pootjes bij de een toch beter zitten dan bij de ander. Heb voor de nieuwe zekering de situatie nog niet aangepast. Maar had wel ook het plan liggen z'n houdertje er tussen te zetten. Met gelijk een extra schakelaar er tussen. Maar dat is een ander probleem dat ik heb.

    Groet, RJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gerrit, ik denk "gewoon" pech neem van mij aan dat die goedkope zweefzekeringhouders ook kunnen sneuvelen. Vooral de contacstekkertjes die er inzitten zijn meestal van inferieure kwaliteit. De enigste goede, water en schokbestendige liggen bij mij in het magazijn en bij onze klanten op de auto's. Bij mijn Quest zitten er twee steekzekeringen met stekkertjes a la Velomobiel maar wel met duraseal versmolten stekkers en ik heb nog nooit (45.000 km) een probleem gehad. als men een "gewone" uit plaatmateriaal vervaardigde AMP. tang gebruikt kun je de stekkers ook niet zo zwaar aanknippen dan met een "echte" gecertificeerde AMP tang en als er dan een keer onvoorzichtig aan een draad getrokken wordt of met je fiets inpakken iets tegenaan geduwd wordt kan een stekkertje los schieten of een zweefzekering breken maar dat kan ook gebeuren met de zekeringhouder die jij nu monteert want ook daar moet je stekkertjes aan knijpen en dat is (meestal) de zwakke schakel. Overigens kosten deze hufterproof zekeringhouders in het magazijn €6.85 en is van het merk Intertruck en komt niet uit China of het Oosten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kan gelijk hebben Willem , we gaan het zien maar ik heb de accu nog maar 4 maal uit de fiets gehaald om op te laden en er tegenaan stoten is bijna onmogelijk op de plek waar de zekering zit dus ik vind het een beetje snel.

      Verwijderen
  5. Dat is zo, het is ook te snel ik weet dat jij voorzichtiger met je Quest bent dan ik daarom heb ik ze onder mijn zitje en de bedrading loopt naar boven richting kleerhanger daar steek ik elke dag een tas met kleding langs en blijf wel eens hangen achter de bedrading

    BeantwoordenVerwijderen