donderdag 29 januari 2015

Schuimkap gelukt

Ik ben superblij met het resultaat en de werking van de magneetjes in de schuimkap , gisterenavond waren er best wel wat windstootjes en hagelbuien maar dat is niet belangrijk maar het schuimdeksel bleef gewoon net als anders keurig op de fiets liggen en het is zo een genot om die klittenbandjes niet los te hoeven trekken en gewoon uit te kunnen stappen.
Vanavond gaan we weer met de fiets naar het werk ondanks de onweersbuien die voorbij trekken en het deksel ligt ook dan keurig op zijn plek.

Vanmiddag even met een stuk elektradraad in de fiets voor de speeddeur gestaan in de parkeergarage maar nog steeds geen detectie , van het weekend maar wat koperdraad onder de fiets monteren en dan weer eens proberen , ik heb ook van buitenaf geprobeerd maar blijkbaar ben ik nog steeds in de parkeergarage want ook hier ging de deur niet open.
Ik heb ook nog een mailtje gestuurd naar de installateurs van deze deuren en lussen met de vraag of hun nog tips hebben , dus we wachten af.

groeten en tot later.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrit,
    Had je wel begin en eind van die elektradraad aan elkaar geknoopt? Je moet een gesloten lus hebben, waardoor een stroompje kan lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja , keurig aan elkaar gemaakt , stukje ductape erom maar helaas

      Verwijderen
  2. Ik denk dat je een Alleweder op de kop moet gaan tikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Gerrit,

    ik lees op wetenschapsforum dat ook aluminiumfolie zou helpen, dus als je koperdraadkring niet genoeg effect heeft kun je dat blauw-witte gevaar ook nog zilver maken aan de onderkant....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. of flinke werkschoenen aantrekken met stalen neuzen en -zolen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij op het werk beweerden ze dat het niet aan de hoeveelheid metaal lag, maar aan het gewicht :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan hoop ik Sjoerd, dat ze bij jou op het werk geen detectielussen maken :)

      Verwijderen