woensdag 7 november 2012

Ik ben er nog steeds niet

Die rare titel slaat op het feit dat ik nog steeds een beetje aan het spelen ben met de afstelling in de Mango. Tijdens de woon/werk ritjes van afgelopen week wilde ik naar het grootste blad schakelen en toen zat de kettingspanner ineens vast tegen het uiteinde van het kettingbuis wat uit de tunnel komt, door het geschuif met de trapas was de ketting wat aan de korte kant geworden. Nu stond de trapas voor mijn gevoel toch nog een stukje teveel naar voren dus vanochtend de trapas een cm terug geschoven en weer een rondje gedaan. Als ik nu met gestrekt been in de fiets zit komt m,n hak net niet tegen de trapper aan dus eigenlijk moet de trapas nog een stukje terug of de stoel nog een stukje naar voren maar dan moet er wel een stukje ketting tussen geplaatst worden en dat heb ik nu even niet dus als het van de week weer eens mooi weer word dan gaan we wel weer puzzelen.
Het rondje heb ik "in de buurt gehouden " , met een omweg naar Purmerend en vandaar naar Zunderdorp en via Amsterdam weer retour naar huis. Wel even in Watergang bij hotel/restaurant De Wegwijzer een bakkie thee met appelgebak genomen , de beste man zal me wel voor gek verklaard hebben toen ik daar binnen kwam in korte broek en shirtje met korte mouwen.
Vandaag ook de 9000 km doorbroken met de Mango 295 en voor vandaag 49 km gereden.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrit, mijn pedalen staan eigenlijk ook iets te ver naar voren (op basis van de hak-theorie) Dat was even wennen aan het begin, maar ik heb er nu toch geen problemen mee. Inmiddels ben ik door de 4000 kilometers heen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook eigenlijk wel lekker rijden zo , voor het goeie zou de cranck nog een half centimetertje terug moeten maar dan ben ik eigenlijk weer terug bij af en kom ik weer met m,n bovenbenen licht tegen het stuur aan .
      Ik ga nog 1 keer proberen hoe het zit met het stoeltje iets naar voren en anders verleng ik het stuurtje :-) of ik bestel een questXs :-)

      Verwijderen