
donderdag 21 februari 2013
Nieuwe bandjes
Vanmiddag de Mango+ van nieuwe Schwalbe Kojaks voorzien en deze op 5 Bar gezet, de "oude" maar nog zeer goede Marathons mogen tot de volgende winter in de schuur liggen , deze zaten er vanaf het begin om en gingen al zo een 10.000 km mee maar nog steeds genoeg profiel.
Volgens kenners gaat de Mango zo een paar km/uur harder met de kojaks en dat kan ik wel gebruiken met een ritje Dronten op 2 maart met 2 of meer Questen in het verschiet.
Morgen eerst uit het werk even bij Piet K langs , hij heeft zijruitjes voor de tourkap voor mij gemaakt dus dat wordt morgen de eerste 100 km met de kojaks , kan ik ze mooi uitproberen en inrijden , het word wel koud en dat schijnt de kojak weer langzamer te maken.
We gaan het zien.

Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hallo Gerrit,
BeantwoordenVerwijderenNeem wel je bandenreparatiespullen mee, want mijn ervaring met Kojaks is dat die om de haverklap lek zijn. Ik rijd nu op Schwalbe Durano's, ook lekker snel en veel minder lekgevoelig (hoewel ik afgelopen zaterdag toch wel een lekke achterband had; maar dit was de eerste sinds een half jaar ofwel 2000 km).
Heb ik altijd bij me Gerrit en een reserve bui/biband , bytheway , het reed heerlijk snel vandaag.
Verwijderenover schoone wegen ryden niks aan de hand
BeantwoordenVerwijderenLaat ze maar kletsen. Kojaks zijn OK. Gem had ik 1500 km een lek. Niet per band maar over 3 wielen gerekend.
BeantwoordenVerwijderenIk fietste toen 1200-1500 km per maand. Dat zijn gemiddeldes, dus het kon ook zijn dat ik een half jaar niet lek reed en daarna 6x in 3 dagen.....
Veel is afhankelijk van rijstijl en je traject. Buitengebied zal minder snel lek rijden denk ik dan in de stad. Het soort wegdek speelt ook een rol. Veel of wenig bochten. Niks van te zeggen.
Gewoon Kojaks rijden als je dat fijner vindt.
Het helpt wel bij Kojaks als je geregeld het loopvlak even naloopt op steentjes. Even de banden zacht maken en alles nauwkeurig er uit peuteren. Zo kom ik aan mijn gemiddeldes. Vooral als de banden ouder worden is dat belangrijk.
Ik moet zeggen dat de Greenguards ook wel zorgeloze banden zijn. Ik kar daar al de hele winter op rond en kijk er nauwelijks naar om. Ik verkeer in de heerlijk veronderstelling dat ze nu nooit meer lek gaan. :-)
Als het erom gaat sneller te fietsen, zou ik meer druk erin gooien. Ik rij probleemloos met Kojaks op 7,5bar, dat kunnen ze hebben.
BeantwoordenVerwijderenDat was wel de bedoeling Harry want ik ben niet vooruit te branden , Sporing is sinds de aanschaf nog nooit afwijkend geweest en is dat ook nu niet , ketting krijgt regelmatig onderhoud dus het zal wel aan de kou liggen dat alles zo zwaar loopt.
VerwijderenZaterdag heb ik een ritje Dronten , zal ze dan wat harder zetten , kijken of het helpt.